אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אייל דרור: "התחרות מחדדת ועושה אותנו טובים יותר" צילום: עמית שעל

אייל דרור: "התחרות מחדדת ועושה אותנו טובים יותר"

כך אמר מנכ"ל שטראוס בוועידת התעשייה של "כלכליסט" בנוגע להשקת יולו עם קצפת ע"י תנובה; הוא דיבר על טרנד הבריאות כאסטרטגיה ועוד אמר כי ״המחאה החברתית יצרה אצלנו הבנה שאנחנו צריכים לעשות שינויים ואחד מהם זה תמחור הוגן ובהתאם לא העלנו מחירים מ-2011"

26.03.2019, 13:33 | נורית קדוש

״מילקי חוגג 40 שנה והוא מוצר אהוב וטעים שנמצא כמעט בכל בית וממשיך לחדש. לאורך השנים, היו הרבה נסיונות להתחרות בו ואנחנו מצליחים לשמור עליו כמותג המוביל בשוק המעדנים עם יתרון בטעם, בכמות הסוכר ובמחיר. יש קלישאה שאומרת ״אנחנו מברכים על כל תחרות״, אבל באמת שהתחרות מחדדת אותנו ועושה אותנו טובים יותר, אז אני מאמין שהצרכן ימשיך לבחור בנו״. כך הצהיר אייל דרור מנכ״ל שטראוס ישראל בועידת התעשיה של "כלכליסט" ביחס להשקת יולו עם קצפת על ידי תנובה לפני שבועיים.

קראו עוד בכלכליסט

ביחס לאתגר העומד בפני תעשיית המזון ובפני שטראוס, החברה השניה בגודלה בשוק המזון, עם כניסתן הצפויה של תקנות סימון מזון מזיק בינואר 2020, העריך דרור כי החברה תהיה מוכנה עם מגוון פתרונות שימנעו פגיעה במכירותיה.

ועידת התעשייה של ישראל אייל דרור מנכ"ל שטראוס ישראל, צילום: עמית שעל ועידת התעשייה של ישראל אייל דרור מנכ"ל שטראוס ישראל | צילום: עמית שעל ועידת התעשייה של ישראל אייל דרור מנכ"ל שטראוס ישראל, צילום: עמית שעל

״טרנד הבריאות מלווה אותנו כבר תקופה ארוכה ולכן, כבר לפני כמה שנים החלטנו ללכת על טרנד הבריאות כאסטרטגיה. זו החלטה מעצבת, לפיה עלינו להיות הכי טובים בכל קטגוריה בה אנחנו פועלים, בכל הנוגע לטעם וההרכב התזונתי של המוצר״. דרור ציין כי החברה כבר הורידה ב-3 השנים האחרונות עשרות אחוזים מכמות הסוכר הנתרן והשומן מתוך הבנה שזה מה שהצרכן רוצה. במסגרת זאת, הציבה החברה לטכנולוגי המזון בחברה רף מקסימלי לרכיבים אלו.

״המגמה לא נעצרת בשומן, נתרן וסוכר, כי יש מגמות נוספות של ללא גלוטן ללא לקטוז או מועשר בחלבון

שמנחים אותנו. שינינו את כל דרך החשיבה של הטכנולוגים ומרבית המוצרים החדשים פועלים לפי הקו הזה״.

ביחס לפגיעה הפוטנציאלית של שוקולד פרה המהווה אחד ממוצרי הדגל של שטראוס, הסביר דרור כי החברה נערכת לשמר את כוחו".

"הצרכנים של פרה לא רוצים אותו כסלט ירוק, אלא כשוקולד. יחד עם זאת, נתאים אותו לדוגמא באפשרויות של צריכה מידתית. הצרכן מחפש תזונה מאוזנת, כל שיש מקום גם למתוק ומלוח וגם ליוגורט שהוא מוצר אולטימטיבי בבריאות.

לטכנולוגים שלנו בממתקים יש רף של סוכר שהם יכולים להשתמש ובנוסף, הכיוון הוא גם יצירת אפשרות לצריכת כמויות מדודות מהמוצרים.

ב-3 שנים אחרונות הורדנו 10% מכמות הסוכר בשוקולד פרה״. דרור הוסיף: אנחנו לא יודעים מה יקרה אחרי שסימון המזון יכנס לתוקף, 2020 תהיה שנת מבחן, אבל אנחנו מעריכים שיתפתחו עם הזמן ״גוונים״ של סימון אדום כי הצרכנים יבינו מה מוצר טוב יותר או פחות״.

במסגרת ההיערכות לשינויים הצפויים בהרגלי הצריכה, בהתאם לטרנד הבריאות, הסביר דרור כי החברה פועלת לפיתוח חלופות טבעיות לסוכר שלא יפגעו בטעם. ״אנחנו משקיעים בחממה טכנולוגית ונמצא תוך כמה שנים דרך טכנולוגית להפחית סוכר בפרה ושישאר טעים כמו היום״.

ביחס להיותה של שטראוס אחת מחברות המזון היחידות בבעלות ישראלית, אמר דרור כי מדובר ביתרון שכרוך באחריות. ״אני מאמין שיש חברות ובהן חברות המזון שהן תשתית לאומית. שטראוס היא חברה ישראלית שבשליטת משפחת שטראוס וזה מקרב אותנו לצרכנים מחד ומאידך משית עלינו אחריות יתרה, כך שלעיתים אנחנו סופגים יותר, אבל מבינים שאנחנו פה להשאר״. בכך התייחס דרור למחאת המילקי בברלין והמחאה החברתית ב-2011 במסגרתם ספגה שטראוס ביקורת על מחירי מוצריה.

עוד אמר כי ״המחאה החברתית יצרה אצלנו הבנה שאנחנו צריכים לעשות שינויים ואחד מהשינויים זה תמחור הוגן ובהתאם לא העלנו מחירים מ-2011 וכל עוד העסק יצמח כמו שצריך בלי העלאת מחיר, לא נעלה מחיר״. דרור הוסיף כי: ״במידה מסויימת המחאה שינתה מהותית את דרך ההסתכלות שלנו על העשיה, זה חלק מהאסטרטגיה להסתכל על הצרכן ולתת לו מה שהוא צריך. המחרה זה רק חלק מזה וחדשנות גם״.

ביחס למאזן האימה שנוצר בין הספקים לשופרסל בעקבות התעצמותה ומהלכים שנקטה, דוגמת מכירה ישירה למכולות, טען דרור כי לשטראוס יש דרך להתמודד עם האתגר. ״מאז ומעולם הספקים והקמעונאים נמצאים בשותפות מצד אחד ותחת מתח מצד שני ואנחנו לא חשים שיש שינוי מהותי. תמיד היה קשה עם קמעונאים גדולים ועם שופרסל ועדין מצאנו את הדרך להתנהל מולם. כשיש מותגים שהצרכן אוהב ורוצה זה נכס בסיטואציה כזאת ולכן משקיעים ומפתחים אותם״.

תגיות