אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל בואינג: "מתנצל על התאונות, התיקון יושלם בשבועות הקרובים" צילום: Boeing

מנכ"ל בואינג: "מתנצל על התאונות, התיקון יושלם בשבועות הקרובים"

בהצהרה שמסר מנכ"ל יצרנית המטוסים דניס מוילנבורג והתייחסה לתאונות האחרונות של הבואינג 737 מקס 8 הוא ציין כי "בואינג עדיין מאמינה בבטיחות היסודית של המטוס. לאחר עדכוני התוכנה - הוא יהיה אחד הבטוחים בהיסטוריה"

05.04.2019, 16:31 | שירות כלכליסט
מנכ"ל בואינג דניס מוילנבורג התנצל אתמול על אובדן החיים בשתי ההתרסקויות האחרונות של בואינג 737 MAX, והבטיח שהתוכנה המותקנת במטוס תתוקן בשבועות הקרובים. מוילנברג אמר שבשלב זה "ברור" שבשתי הטיסות שהתרסקו הופעלה בטעות מערכת נגד הזדקרות בשם MCAS. "טייסים אמרו לבואינג שהפעלה שגויה של מערכת ה-MCAS יכולה להכביד עוד יותר על המטוס במצב שהעומס עליו בין כה וכה גדול", אמר מוילנבורג.

קראו עוד בכלכליסט

"זוהי אחריותנו לבטל את הסיכון הזה. אנחנו יודעים איך לעשות זאת", אמר מוילנבורג בהצהרה שמסר אתמול בעקבות הממצאים הראשוניים מההתרסקות בחודש שעבר של מטוס את'יופיאן איירליינס בה נהרגו 157 בני אדם.

זירת התאונה של מטוס הבואינג 737 מקס 8 באתיופיה, צילום: גטי זירת התאונה של מטוס הבואינג 737 מקס 8 באתיופיה | צילום: גטי זירת התאונה של מטוס הבואינג 737 מקס 8 באתיופיה, צילום: גטי

בואינג "נוקטת בגישה מקיפה וקפדנית, ולוקחת את הזמן הדרוש כדי לבצע את עדכון התוכנה כמו שצריך. אנחנו מתקרבים להשלמת התיקון ומצפים לאישורו והטמעתו בצי הבואינג 737 מקס בכל העולם בשבועות הקרובים", הוא אמר, והוסיף את התנצלותו בפני חברות התעופה והנוסעים על קרקוע מטוסי המקס ברחבי העולם.

"אנחנו עדיין מאמינים בבטיחות היסודית של ה-737 מקס. כשהוא יחזור לשמיים עם עדכוני התוכנה בפונקציית ה-MCAS, הוא יהיה אחד המטוסים הבטוחים ביותר בהיסטוריה". בואינג השיקה את משפחת מטוסי המקס בינואר 2016, במה שהייתה הגרסה האחרונה של המטוס בעל שתי שורות המושבים. מטוסים אלה צורכים כ-20% פחות דלק מקודמיהם, ושוקלים פחות. המאפיין הבולט ביותר שלהם הוא כנפון מפוצל, או הארכה של קצה הכנף, שאמורה להפחית את כוחות הגרר ולספק כוח עילוי נוסף.

אתמול שחררו הרשוית באתיופיה דו"ח ראשוני לגבי ההתרסקות, שבו צוין כי טייסי הטיסה האבודה פעלו בהתאם לנהלים שאושרו על ידי בואינג, ושמאפיין מניעת ההזדקרות הופעל מספר פעמים במהלך הטיסה בת שש הדקות, והוריד בחדות את אף המטוס, בדומה למה שקרה בטיסת ליון אייר שהתרסקה באינדונזיה באוקטובר. אז התרסק המטוס בים ג'אווה, ומספר ההרוגים היה 189.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
מתנצל... הפכו אנשים לשפני הניסיון שלהם.
בואינג הייתי צריכה להחדיל את קו הייצור של המטוס ולא ליצור אפילו בדל של סיכוי למצב בו סיכון חיי הנוסעים יתאפשר בעתיד. הפיצויים למשפחות הם כטיפה בים עבור בואינג אבל עבור המשפחות שאיבדו את יקיריהן הן אבדו הכול. בואינג יוצרת בעייה בענף התעופה בכללותו. לא ניתן יהיה לסמוך על מטוסים מתוצרתה. הציניות היא שהמניה שלה עולה בזמן האחרון . זה קצת מזכיר את הסיפור על המושל המטורף שחיבר עיירה של כושים למים מזוהמים לטובת עסקה עבור חבריו. הביאו את אובמה לשם והוא ביקש כוס מיים אותה לא שתה. ללמדך הכסף קודם שם לחיים
רמי חיימוב  |  06.04.19
7.
הזדקרות מטוס
הזדקרות מטוס היא כתוצאה ממהירות נמוכה מידי ביחס לרוח. כלומר אין די זרימת אויר על משטחי הכנפיים מכאן שאין די עילוי למטוס והוא נופל כמו אבן. מצב נוסף, בו המטוס טס בזוית התקפה גבוה מידי ביחס למתוכנן לאותו סוג מטוס גם במצב זה ניתקת שיכבת האויר מעל הכנפיים והמטוס נופל כאבן. כדי למנוע את המצבים הנ"ל קיימת מערכת הגנה למניעת הזדקרות. א. היא מזהירה את הטייסים. ב. אם המערכת במצב אוטומטי היא מורידה את אף המטוס כדי לצבור מהירות או לתקן זוית התקפה גבוהה מידי בנסיקה. במקרה שלנו ניראה כי נתונים שגויים גרמו לאסון.
מכונאי מטוסים  |  06.04.19
לכל התגובות