אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לראשונה בישראל: 20 מוניות חשמליות יופעלו בתל אביב צילום: יצרן

אנרגיה ירוקה

לראשונה בישראל: 20 מוניות חשמליות יופעלו בתל אביב

המוניות שישתתפו בפיילוט: מתוצרת ניסאן; חברת אחוזות החוף תתקין עמדות טעינה בכל החניונים עבור המוניות ועבור תושבים שירכשו חשמליות ואין להם חנייה פרטית

26.06.2019, 21:13 | אודי עציון

תל־אביב מצטרפת ללונדון וברצלונה, ומהשנה הבאה יופעלו בה מוניות חשמליות. במחצית השנייה של 2020 ייצא לפועל פרויקט משותף לעירייה, למשרד האנרגיה, למנהלת תחליפי הנפט במשרד רה"מ וליבואנית ניסאן, קרסו מוטורס, במסגרתו יופעלו בעיר כ־20 מוניות ניסאן חשמליות כפיילוט.

קראו עוד בכלכליסט

מדובר בגרסה נטולת זיהום־אגזוז ומפוארת יותר למסחרית של היצרן, שכבר מופעלת כמונית בכמה ערים באירופה. התוצאה היא מונית שקטה ומרווחת, שמסוגלת, לפי נתוני היצרן, לנסוע 300 ק"מ בעיר בין טעינה לטעינה. תל־אביב תהיה הראשונה בה יופעלו מוניות כאלה - ניסיונות קודמים לשירות כזה, בעיקר באילת, לא יצאו לפועל - בעקבות עידוד של ראש העירייה, רון חולדאי, לתחבורה נקייה.

המונית החשמלית של ניסאן, צילום: יצרן המונית החשמלית של ניסאן | צילום: יצרן המונית החשמלית של ניסאן, צילום: יצרן

מי שכבר החלה בהכנות לטעינת מוניות חשמליות וחשמליות אחרות של תושבי העיר ומבקרים בה, היא חברת אחוזות החוף, מפעילת החניונים העירוניים בעיר, בראשות שרלי בן־סימון. החברה תפרסם בספטמבר מכרז להתקנת 90 עמדות טעינה רגילה (AC) ו־11 עמדות טעינה מהירה (DC) בחניונים שלה. החברה תממן את תשתית החשמל היקרה לעמדות, וחברות הטעינה את העמדות עצמן, ואת הטעינה באמצעותן.

לדברי עדי צברי, משנה למנכ"ל אחוזת החוף ומנהלת אגף התפעול שלה, "אנחנו רוצים שתושבי העיר שאין להם חניה ורוצים רכב חשמלי יוכלו לעשות זאת, ולטעון אותו בחניון עירוני. לעודד רכבים מסחריים ומוניות בעיר לעבור להנעה חשמלית ונקייה. עמדות הטעינה המהירה יאפשרו להם נסיעות חופשיות בעיר, בלי להיות תלויים במגבלות הסוללה".

החברה הזמינה מידע מחברות הטעינה לקראת המכרז, במסגרתה התקינו אפקון/EVMETER, ג'ינרג'י, Evedge (בשותפות יוניון/מילגם) וימזור (מקבוצת YSB), והחברות EVI ו־EVCHARGE עמדות טעינה לפיילוט בחניון גולדה בעיר.

בחברה בודקים כעת איך להבטיח לבעלי המכוניות החשמליות עמדות פנויות, כך שלא יחנו בהן מכוניות רגילות, ועשויים להשתמש לשם כך, לפחות בשלב הראשון, בסדרנים אנושיים.

בנוסף, בחברה עובדים גם על פתרון לכך שרכב חשמלי לא יתפוס ליום שלם חניה עם עמדת טעינה, הרבה אחרי שסיים להיטען - כנראה על ידי תעריף מוגדל לחניה בתום הטעינה. לעומת זאת נראה שתתאפשר טעינה לילית של מספר שעות, ללא חיובים נוספים. טרם נקבע אם בזמן הטעינה ישלמו בעלי הרכבים גם עבור החניה, או רק על החשמל.

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
היום יש הרבה אנשים בארץ שלא יודעים על רכב חשמלי.
למרות שמדינה עושה מעמצים רבים לצאת מתלות בדרך ומשקיעה מיליארדים לטובת חשמול תחבורה עדיין לא נעשו צעדים בסיסיים שלא היו דורשים למדינה להציא מכיס גרוש אחד, אך לקדם את התחבורה בצורה מאוד יעילה. דבר ראשון זה לחייב לבנות בנינים חדשים עם חניות מצוידות בעמדות טעינה. ודבר שני זה לבטל צורך באישור מועד הבית עבור התקנת עמדות טעינה פרטיות לחניות פרטיות בבתי מגורים משותפים.
ניסן  |  27.06.19
לכל התגובות