זמן בייג'ינג
ברלין וניו יורק זוזו הצידה: בייג‘ינג רוצה להפוך למלכת חיי הלילה
כדי להילחם בנתוני הצמיחה המדשדשים, בבייג‘ינג מנסים לעודד תיירים ומקומיים לבזבז יותר בשעות הערב. על הפרק: שווקי לילה ורחובות אוכל חדשים לצד חנויות ספרים שפתוחות 24 שעות
יש דברים שחשבתי שישארו קבועים לנצח ואף פעם לא ישתנו, למשל שעות הפעילות של הסאבווי בבייג‘ינג. הרכבת התחתית בבייג‘ינג מסיימת לפעול מוקדם יחסית, בממוצע ב-11 בלילה, כך שמי שמתעכב בארוחת ערב ארוכה או יוצא לשתות כוסית או שתיים צפוי למצוא את עצמו מול המראה המרגיז של שער תחנה נעול. תסריט אפילו גרוע יותר הוא לרדת במהירות את כל המדרגות למטה אל התחנה, רק כדי למצוא שם עובדי ביטחון טרוטי עיניים שמודיעים לך באדישות כי הרכבת האחרונה ממש הרגע עברה. עכשיו לך תמצא מונית.
קראו עוד בכלכליסט
בירת חיי לילה עד 2021
בייג‘ינג רחוקה מלהיות עיר חיי לילה תוססת ובוודאי נופלת בקטגוריה זאת מניו יורק, ברלין או תל אביב, אפילו מול שנחאי. רבים מתושבי הבירה הסינית עובדים שעות ארוכות והולכים לישון מוקדם יחסית, בלי בילויים פרועים. בעיר קיימים מספר מרכזי בילוי ליליים לא גדולים במיוחד: רובע הקניות המודרני והחדיש סאנליטון; הסמטאות הישנות, חוטונגים, של גולואו ואזור הברים סביב אגם חואו-חאי היפה. בשאר העיר תתקשו למצוא משהו מעניין לעשות אחרי 10 בערב. בשנים האחרונות נראה היה כי הרשויות העירוניות בבייג‘ינג מנסות דווקא לדכא את סצינת חיי הלילה, כאשר מועדונים וברים נסגרו בקצב מהיר והתחושה היתה כי בייג‘ינג שואפת להפוך לעיר בירה רשמית ומשעממת. אולם מוקדם יותר החודש הודיעה רשות המסחר של בייג‘ינג על שינוי כיוון ופרסמה תוכנית להפוך את בייג‘ינג ל“בירת חיי לילה“ עד שנת 2021. זה לא סוד, שהכלכלה הסינית אינה נמצאת בימיה הזוהרים ביותר. על רקע מלחמת הסחר עם ארה“ב הפוגעת בהשקעות בסין ובייצוא הסיני, פורסמו השבוע נתוני הצמיחה לרבעון השני של השנה שהצביעו על שפל חסר תקדים. הצמיחה בסין ברבעון השני של 2019 עמדה על 6.2%, לעומת 6.4% ברבעון המקביל אשתקד, הנתון הנמוך ביותר מאז החל הדיווח על נתוני צמיחה רבעוניים אי שם ב-1992. הרשויות הסיניות מנסות להאיץ את הצמיחה בין השאר באמצעות מיזמי בנייה ותשתית גדולים, אך אלו מובילים לעלייה ברמות החוב הגבוהות גם כך. מרכיב חיוני לכן כדי להתמודד עם המצב הוא עידוד הצריכה הפרטית, שהיתה אחראית ל-60% מהצמיחה במחצית הראשונה של 2019. הרשויות הסיניות כבר ניסו לעודד צריכה זו דרך תוכנית גדולה להפחתת מיסים בגובה 2 טריליון יואן ומתן סובסידיות על רכישת טלוויזיות ומקררים, אלא שהצרכנים הסינים מודאגים מהעתיד ולא ששים להיכנס להוצאות מיותרות בשלב זה, מה שהוביל בין השאר לירידה במכירות הסמארטפונים והמכוניות החדשות במדינה.התוכנית לעידוד חיי הלילה בבייג‘ינג היא עוד ניסיון לגרום לסינים לפתוח את הארנק ולהוציא יותר, במיוחד אחרי שש בערב. על פי דיווח של China Business Network מ-2017 , בייג‘ינג דורגה רק במקום הרביעי בקטגוריית חיי לילה מבין ערי סין, אחרי שנחאי, שנג‘ן וגואנגג'ואו, כך שעדיין יש הרבה מה לשפר. לפי מדד אחר, מספר חנויות הנוחות הפתוחות 24 שעות ביממה בשנחאי כפול מאשר בבייג‘ינג, אף שבייג‘ינג גדולה יותר מבחינת שטח.
3 תגובות לכתיבת תגובה