אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אובר בדרך? נהגי המוניות כבר עורכים כנס חירום צילום: yahoo

אובר בדרך? נהגי המוניות כבר עורכים כנס חירום

איגוד בעלי המוניות ונציגי חברות שונות בתחום ערכו כנס בת"א כדי לגבש דעה אחידה לנוכח כוונת משרד האוצר להכניס שירותי תחבורה שיתופית חדשה לישראל - "זה לא יקרה"

06.08.2019, 21:50 | ליאור גוטמן
איגוד בעלי המוניות קיים היום (ג') כנס חירום בתל אביב במטרה לגבש דעה אחידה לנוכח כוונת משרד האוצר להכניס שירותי תחבורה שיתופית חדשה לישראל. כך נודע ל"כלכליסט". בכנס השתתפו בכירי איגוד נהגי המוניות כמו גם נציגי החברות השונות שפועלות בבאר שבע, ירושלים וכפר סבא.

קראו עוד בכלכליסט

כזכור, לפני כשבועיים הודיע שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' שמשרדו בוחן בימים אלו אפשרות לשילוב שירותי מוניות שיתופיות דוגמת אובר. זאת לאחר שהפתרון לנושא שהוצע על ידי קודמו ישראל כץ התיר שירות מוגבל שכלל תשלום של שני שקלים לקילומטר ועד שתי נסיעות ביום.

בצלאל סמוטריץ בצלאל סמוטריץ' | צילום: אלכס קולומויסקי בצלאל סמוטריץ

שירותי אובר פעלו בישראל תחת מבנה שכונה בזמנו "השתתפות בהוצאות הנהג". משרד התחבורה רצה לעצור את השירות בטענה שמדובר בתחרות שאינה הוגנת, אולם אובר עצמה הפסיקה עצמאית את שירותיה לאחר ששופט ביהמ"ש המחוזי בתל אביב איתן אורנשטיין מצא שהיא פועלת מבלי לתת כיסוי ביטוחי כנדרש בחוק. מאז נמצאת החברה בשיח מול הרגולטורים השונים במטרב למצוא דרך שמקובלת על כולם להפעלת שירותי תחבורה שיתופית, לרבות פגישות עם השר החדש.

כך או כך, באיגוד בעלי המוניות לא מחכים למוצא פיו של סמוטריץ'. בשיחה עם "כלכליסט" מסביר אחד מראשי האיגוד יהודה בר אור שאנשיו יתחילו מעכשיו להתארגן ולפעול מול המשרד בנושא. "יש כאן עניין של פרנסה של 40 אלף איש ולא נרצה להיות מופתעים ביום פקודה ואחרי הבחירות". לדבריו, "יש עניינים תחבורתיים ומשפטיים שנרצה להעלות מול המשרד. אנשים שילמו על פי חוק 246 אלף שקל כדי לקבל רישיון למונית. זו הפרנסה שלנו והפנסיה שלנו, ואי אפשר לבוא ולשנות הכל ברגע. זה לא יקרה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

37 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

33.
אני גר בארה"ב ומשתמש באובר וחושב ש
אובר זה טוב לנוסע חבלז. אתה משלם פחות מ 10 דולר לנסיעה עירונית של 15 דקות בממוצע אבל עד שהנהג מגיע אליך לוקח לו גם 10,15 דקות ככה שהנהג בקושי עשה עליך כמה גרושים אחרי חצי שעה עבודה ודלק. אז מי שיעבוד באובר מסכן. זה עבודה לטמבלים לא יודע כמה זמן זה יחזיק כבר היום יש הפגנה של נהגי אובר על השכר שלהם
מוטי  |  09.08.19
לכל התגובות