אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ירידה של 18% ברווח התפעולי הרבעוני של שפיר הנדסה צילום: נמרוד גליקמן

ירידה של 18% ברווח התפעולי הרבעוני של שפיר הנדסה

הכנסות קבוצת התעשייה ירדו ב-5% ל-716 מיליון שקל, הרווח התפעולי ירד ל-81 מיליון שקל; שפיר מדווחת על נסיגה בתוצאות מגזר התשתיות והתעשייה – הפעלת כביש 6 בצפון הקפיצה את רווחי מגזר הזכיינות

19.08.2019, 09:51 | חזי שטרנליכט

שפיר הנדסהמסכמת רבעון עם נסיגה מתונה בשורת ההכנסות, מול שדרוג בשורת הרווח - בעיקר בזכות הכנסות בשורת המימון: חברת התשתיות שבשליטת האחים למשפחת שפירא רשמה ברבעון הכנסות של 716 מיליון שקל, ירידה של 5% בהשוואה לרבעון המקביל, שמקורה בעיקר בחולשה בתחומי התעשייה והתשתיות.

קראו עוד בכלכליסט

עלייה חדה של 30% בהוצאות ההנהלה ל-39 מיליון שקל שחקו את הרווח התפעולי שעמד על 80.8 מיליון שקל, ירידה של 18% בהשוואה לרבעון המקביל. הכנסות מימון של 22 מיליון שקל תרמו לשיפור הרווח הנקי, שעלה ב-14% ל-68.3 מיליון שקל.

במגזר התעשייה ירדו הכנסות שפיר ב-4% והסתכמו בכ-368 מיליון שקל. הרווח התפעולי במגזר זה ירד בכ-11% לכ-75 מיליון שקל; במגזר התשתיות מציגה שפיר ירידה של 20% בהכנסות שהסתכמו בכ-235 מיליון שקל - רווחי המגזר ירדו ב-37% והסתכמו בכ-17 מיליון שקל. החברה מייחסת את הנסיגה לשלבי סיום ביצוע בפרויקט נמל חיפה וכביש 6 צפון, וטוענת שהיא תואמת את תוכנית העבודה במגזר זה.

ההכנסות במגזר ייזום נדל"ן למגורים עלו ב-22% ך-67 מיליון שקל. אך רווחי המגזר ירדו ב-31% והסתכמו בכ-10 מיליון שקל. העלייה בהכנסות נובעת מ מכירת דירות בפרויקט 'צוותא' בחריש לאחר ששיווק הפרויקט החל השנה; במגזר הזכיינות הוכפלו ההכנסות ל-47 מיליון שקל לעומת כ-22 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווחי המגזר ברבעון הסתכמו בכ-18 מיליון שקל, לעומת כ-3 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה קודמת - על רקע התחלת ההפעלה המלאה של כביש שש צפון. 

מימין: הראל וישראל שפירא, מבעלי השליטה בקבוצת שפיר הנדסה, צילום: נמרוד גליקמן מימין: הראל וישראל שפירא, מבעלי השליטה בקבוצת שפיר הנדסה | צילום: נמרוד גליקמן מימין: הראל וישראל שפירא, מבעלי השליטה בקבוצת שפיר הנדסה, צילום: נמרוד גליקמן

ארבעת האחים למשפחת שפירא, מחזיקים כל אחד ב-15.71% מהחברה, וביחד ב-62.84%. האחים קשורים ביניהם בהסכם הצבעה, כאשר הראל שפירא מכהן כמנכ"ל החברה ושלושת האחים האחרים הם חברי דירקטוריון. שווי השוק של שפיר עומד הבוקר טרם פתיחת המסחר על 5.55 מיליארד שקל.

לשפיר יש תסבוכת משפטית מתמשכת ברומניה שכללה בעבר הליכי בוררות בינלאומיים, על רקע האשמות בשחיתות לכאורה. מהדו"חות עולה כי נרשמה התפתחות נוספת באחת הפרשות, לאחר שהנציבות האירופאית סיימה את החקירה בנוגע להשתתפות חברת התשתיות שפיר בפרויקט כביש DN-18 ברומניה. משרד חקירות ההונאה האירופאי (OLAF) הודיע לחברה ב-30 ביולי כי החקירה נסגרה וכי תגובת החברה תילקח בחשבון בעת הכנת הדו"ח הסופי בנוגע אליה.

אין זו התסבוכת היחידה הקשורה ברומניה. בשבוע האחרון של יוני קיבלה שפיר פנייה מ-OLAF, לפיה נפתחה חקירה בפרויקט אחר שבו היתה מעורבת ברומניה, פרויקט DN-6, שהסתיים בשנת 2013 ושבנק ההשקעות האירופאי השתתף במימונו. אותה חקירה נוגעת לחשבונית שהוצאה בין חברות בנות של שפיר על סך של 390 אלף יורו. מדובר בחברה בשם שפיר מבנים רומניה, חברה שהוקמה ברומניה ומצויה בהליך חדלות פרעון ובניהול מפרק ואינה בבעלות שפיר הנדסה ותעשיה, החברה הציבורית בארץ, או בשליטתה מאז חודש יולי 2014.

תגיות