מנצלים את הסגר: נתיבי איילון תאיץ את הקמת הנתיבים המהירים
השבוע ייחסם במשך כל שעות היום והלילה נתיב ימיני באיילון בין מחלף השלום ללה-גרדיה, כמו כן הנתיב הימני במקטע שבין מחלף השלום למחלף ארלוזורוב, וגם נתיב שמאלי בין גשר יהודית לגשר יצחק שדה
חברת נתיבי איילון תאיץ את עבודות ההקמה של פרויקט הנתיבים המהירים, זאת בעקבות סגר הקורונה שמקטינה את תנועת המכוניות לאורך הכבישים בכלל ובנתיבי איילון בפרט, כבישים בהם במצב שגרה עוברים מדי יום כ-850 אלף מכוניות.
קראו עוד בכלכליסט
בשבוע הבא יחלו עבודת גם במקטע שבין מחלף השלום למחלף ארלוזורוב, אז ייחסם בכל שעות היום והלילה הנתיב הימיני. בנוסף ייחסם במשך היום והלילה נתיב שמאלי בין גשר יהודית לגשר יצחק שדה.
מנכ"ל חברת נתיבי איילון, איתמר בן מאיר, אומר שהמצב הייחודי, המשפיע על הרגלי העבודה במשק ועל ירידה חריגה בהיקף הרכבים בנתיבי איילון, מאפשר לחסום ללא הפרעה מספר נתיבים ולעבוד גם בשעות היום.
פרויקט הנתיבים המהירים נולד באמצע העשור שעבר, ולאורך שנים הוא "נמרח" במוסדות התכנון ובמשרדי הממשלה, והוא נכנס להליך מהיר של קידום במהלך השנה שעברה התכנון המקורי כלל שלושה נתיבים (מצפון חיבור מאזור שפיים, מדרום חיבור מאזור ראשון לציון וממזרח חיבור מאזור צומת קסם - וכל זאת לאורך מצטבר של כ־110 ק"מ). אולם בפועל עובדים רק על הנתיבים הצפוני והדרומי, עם כ־75 ק"מ של נתיב מהיר ושני חניוני ענק של כ־11 אלף כלי רכב, בעלות מוערכת של 3 מיליארד שקל.
החזון של חברת נתיבי איילון כולל ויתור על רכב פרטי לטובת תנועה באמצעות שאטלים, אוטובוסים, מוניות או כלי רכב שיתופיים ("קאר־פול"). עוד תינתן אפשרות לשלם על מעבר המרחב שבין ראשון לציון להרצליה מבלי לעמוד בעומסי תנועה ופקקים בתעריף שטרם נקבע, ובדומה לפעילות הנתיב המהיר הקיים בין נתב"ג לתל אביב.
שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', אומר כי "כבר כמה שבועות שאנחנו עובדים במשרד התחבורה כדי לנצל כל הזדמנות אפשרית כתוצאה מהמשבר ולהאיץ עבודות תשתית חיוניות - בכבישים, בנתיבי העדפה לתחבורה הציבורית, ברכבות וברכבות הקלות. זה חשוב תחבורתית וזה חשוב כלכלית ומזרים כסף למגזרים במשק שכן יכולים להמשיך לעבוד ללא חשש בריאותי".