אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רגב דורשת מאל על להעביר את אחזקת מטוסיה מלופטהנזה לתעשייה האווירית צילום: סיוון פרג'

רגב דורשת מאל על להעביר את אחזקת מטוסיה מלופטהנזה לתעשייה האווירית

שרת התחבורה נפגשה הערב עם מנכ"ל ויו"ר אל על והציעה שכחלק מהתמורה לסיוע הממשלתי שמבקשת החברה היא תעביר לארץ את פעילויות התחזוקה שהיא מבצעת באמצעות החברה הגרמנית: "כל הצדדים צריכים להתכנס לפתרון שיציל את אל על, אבל החברה חייבת להתנהל לפי קריטריונים עסקיים"

02.06.2020, 21:29 | אודי עציון

שרת התחבורה מירי רגב מעוניינת שכחלק מהתמורה לסיוע הממשלתי שמבקשת אל על תעביר החברה פעילויות אחזקה שהיא מבצעת כיום באמצעות לופטהנזה הגרמנית לתעשייה האווירית - כך נודע ל"כלכליסט".

קראו עוד בכלכליסט

רגב קיימה הערב דיון חירום עם מנכ"ל אל על גונן אוסישקין ויו"ר אל על אלי דפס בביקור במטה החברה בנתב"ג. רגב אמרה בדיון כי "כל הצדדים צריכים להתכנס לפיתרון שיציל את חברת אל על. המוביל הלאומי הוא סמל חשוב, אבל עדיין החברה חייבת להבין שהיא חברה עסקית ועליה לעבוד על פי קריטריונים עסקיים. כל חלופה אחרת זולת הצלת אל על היא רעה ביותר. לכן על כל העוסקים בראשם ההסתדרות וההנהלה צריכים לעשות הכל כדי למנוע את התרסקות החברה".

שרת התחבורה מירי רגב, צילום: אוהד צויגנברג שרת התחבורה מירי רגב | צילום: אוהד צויגנברג שרת התחבורה מירי רגב, צילום: אוהד צויגנברג

אל על מבקשת לקבל הלוואה בערבות המדינה בסך 400 מיליון דולר. בתמורה דורש ממנה האוצר להתייעל, למכור חלק ממטוסיה או להחזירם לחברות ההחכרה, ושבעליה יזרימו לה 100 מיליון שקל.

רגב ציינה שהיא מבקשת לשמור גם על עבודת התחזוקה של המטוסים ומנועיהם בישראל, כדי לשמור גם על מקומות עבודה בתעשיות המקומיות. אל על חתמה לפני שנתיים על הסכם אחזקה עם לופטהנזה טכניק, חברת בת של חברת התעופה הגרמנית, לגבי מטוסי הבואינג 787 החדשים. ההסכם כולל שירותי תיקון ושיפוץ רכיבים, ואספקת מלאי חלפים. ההסכם בשווי 125 מיליון שקל, נחתם לתקופה של 15 שנה. לחברה יש גם הסכם אחזקה עם רולס רויס הבריטית עבור מנועי ה-787.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות