אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ביונד מיט תיכנס לסופרמרקטים של עליבאבא בשנגחאי ובייג'ינג צילום: רויטרס

ביונד מיט תיכנס לסופרמרקטים של עליבאבא בשנגחאי ובייג'ינג

שפעת החזירים והקורונה הקפיצו את הביקוש לבשר צמחי בסין. היצרנית האמריקאית תשווק את ההמבורגרים בכ־100 סניפים של פרש־היפו

02.07.2020, 07:54 | נועם אוסטפלד

יצרנית הבשר הצמחי האמריקאית ביונד מיט תתחיל בסוף השבוע לשווק את ההמבורגרים הצמחיים שלה ברשת פרש־היפו ((Freshippo של ענקית הקמעונאות עליבאבא.

קראו עוד בכלכליסט

ההמבורגרים יהיו זמינים בשלב הראשון ב־50 סניפים של הרשת ברחבי שנגחאי, כאשר עד ספטמבר הם ישווקו ב־48 סניפים נוספים של הרשת, בבייג'ינג והנגז'ו.

ביונד מיט נכנסה לראשונה לסין באפריל דרך שיתוף פעולה עם ענקית הקפה האמריקאית סטארבקס. כיום, מוצריה נמכרים בסין גם בסניפי טאקו בל, פיצה האט ו־KFC במספר ערים.

מנכ"ל ביונד מיט, אית מנכ"ל ביונד מיט, אית'ן בראון | צילום: בלומברג מנכ"ל ביונד מיט, אית

"ברור לנו שמכירה קמעונאית היא מרכיב קריטי בהצלחה שלנו בסין ואנחנו מרוצים שחצינו את אבן הדרך הזו חודשים ספורים לאחר שנכנסנו לשוק הסיני", אמר מנכ"ל ביונד מיט, אית'ן בראון, שצוטט ב־CNBC. עוד ציין כי חנויות קמעונאיות הן "הצעד הטבעי הבא בבניית נוכחות החברה בשוק" ומאפשרות להכניס את ההמבורגרים הצמחיים של ביונד מיט למטבחי בשלנים ביתיים ברחבי סין.

מנהל השיווק של פרש־היפו, ג'יאו זאו התייחס להרחבה אפשרית של שיתוף הפעולה בעתיד. "ראינו התעניינות גוברת במוצרי בשר על בסיס צמחי בקרב הקונים שלנו ואנחנו מקווים להציע יותר מוצרי ביונד מיט בעתיד", אמר. רשת פרש־היפו מפעילה כ־200 סניפים ברחבי סין. בעקבות התפרצות מגפת הקורונה במחוז ווהאן בתחילת השנה, היא שיחקה תפקיד מפתח באספקת משלוחי מזון טריים לבתי התושבים שהיו נתונים בתנאי עוצר קשים.

מוצרי ביונד מיט , צילום: רויטרס מוצרי ביונד מיט | צילום: רויטרס מוצרי ביונד מיט , צילום: רויטרס

בחודש שעבר, אנליסט בחברת ההשקעות BTIG, פיטר סאלה, הביע אופטימיות לגבי הפוטנציאל של ביונד מיט בסין. "אנחנו מאמינים שסין תהיה שוק אסטרטגי לצמיחת ביונד מיט לשנים רבות", כתב בהודעה למשקיעים.

ההודעה של ביונד מיט מגיעה על רקע תחרות גוברת בשוק הבשר הצמחי בסין. כך, מתחרתה הגדולה אימפוסיבל פודס שבסיסה בקליפורניה הכריזה בנובמבר האחרון כי היא עובדת על פיתוח תחליף בשר חזיר במטרה להיכנס לשוק הסיני. מותג תחליף בשר החזיר אומניפורק מהונג קונג הכריז באפריל על שיתוף פעולה עם סטארבקס, במסגרתו תגיש הרשת שתי מנות המבוססות על מוצרי החברה.

הביקוש לבשר צמחי רשם עלייה בעקבות התפרצות שפעת החזירים האפריקאית בסין בשנה שעברה, שהשמידה כ־40% מאוכלוסיית החזירים והביאה לזינוק של כ־70% במחירי בשר החזיר. מגפת הקורונה רק חיזקה את המגמה, בעקבות הסיכונים שנקשרו באכילת בשר וסגירה נרחבת של משחטות בגלל תחלואת עובדים.

גילויים על זן חדש של שפעת החזירים העלול לעבור לבני אדם, שפורסמו בחודש שעבר בכתב העת המדעי האמריקאי Proceedings of the National Academy of Sciences, צפויים רק להגביר את הצריכה של מוצרי ביונד מיט ודומותיה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות