אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לא סומכת רק על האנרגיה: פז חתמה על מזכר הבנות לרכישת סופר יודה צילום: אוראל כהן

נחשף בכלכליסט

לא סומכת רק על האנרגיה: פז חתמה על מזכר הבנות לרכישת סופר יודה

היקף העסקה מוערך ב-130 מיליון שקל; פז תצטרף לחברת דור אלון שמחזיקה ברשת AM:PM, שעד היום הייתה חברת האנרגיה היחידה שמחזיקה ברשת סופרמרקטים עירונית; המנכ"ל ניר שטרן: המטרה להכפיל את מספר הסניפים של סופר יודה תוך שלוש שנים

10.08.2020, 11:31 | גולן חזני

חברת פז חתמה על מזכר הבנות לרכישת רשת סופר יודה. העסקה נחתמה הבוקר (ב'), יממה אחרי שנחשפה בכלכליסט.

קראו עוד בכלכליסט

הסכום שתשלם פז יקבע עפ"י נוסחה שתתבסס על מכפיל הכנסות ורווחים של החברה, וינוע סביב 130 מיליון שקל. יהודה גואטה, בעל הרשת, ימשיך לנהל אותה.  

השלמת העסקה והתנאים הסופיים תלויים בהמשך המשא ומתן בדיקת נאותות ואישור הרשויות.

מימין: מנכ"ל פז ניר שטרן והבעלים של רשת סופר יודה, יהודה גואטה, צילומים: דנה קופל, אלכס קולמויסקי מימין: מנכ"ל פז ניר שטרן והבעלים של רשת סופר יודה, יהודה גואטה | צילומים: דנה קופל, אלכס קולמויסקי מימין: מנכ"ל פז ניר שטרן והבעלים של רשת סופר יודה, יהודה גואטה, צילומים: דנה קופל, אלכס קולמויסקי

רשת סופר יודה מתפעלת 16 סניפים בתל אביב, הפועלים סביב השעון גם בסופי שבוע ובחגים. מחזור המכירות של הרשת מוערך ב־300 מיליון שקל בשנה.

פז, המנוהלת בידי ניר שטרן, מתכוונת להרחיב באמצעות הרכישה את הפעילות הקמעונאית שלה בערים, פעילות שמתבססת היום על חנויות נוחות בתחנות הדלק. חברת האנרגיה היחידה שמחזיקה כיום ברשת סופרמרקטים עירונית היא דור אלון שבשליטת מוטי בן משה המחזיקה ברשת AM:PM.

הסניפים הנוספים של הרשת שיוקמו יהיו גם הם באותו סדר גודל - מינימרקטים קטנים ולא סופרמרקטים גדולים.

סניף של סופר יודה ברחוב אבן גבירול בתל אביב, צילום: אוראל כהן סניף של סופר יודה ברחוב אבן גבירול בתל אביב | צילום: אוראל כהן סניף של סופר יודה ברחוב אבן גבירול בתל אביב, צילום: אוראל כהן

ברקע ההחלטה של פז על רכישת סופר יודה, עומדת הכוונה לחזק משמעותית את זרוע הקמעונאות של הקבוצה, הנשענת כיום על 250 סניפי yellow. זוהי תפנית דרמטית בהתנהלות פז משום שזו הפעם הראשונה מבצעת רכישה בסדר גודל כזה בתחום הקמעונאות, דבר המעיד על תיאבון הצמיחה הגדול של החברה בתחום. המהלכים הללו אמורים לפצות על השינויים שעובר עולם האנרגיה ועל הירידה הצפויה בשנים הבאות בצריכת הדלק עם התגברות המעבר לרכבים חשמליים.

בכוונת פז להעביר את 16 חנויות הרשת התל אביבית למותג yellow, ובמקביל, תחזק אותו פז במסגרת הרכישה. בנוסף מנסה פז לחזק את כוח המיקוח של yellow מול ספקיה באמצעות הרכישה, וזאת לאור המחזור הגדול יחסית של הרשת הנרכשת.

מנכ"ל פז שטרן אמר כי "בכוונתנו להתרחב ולצמוח בתחום הנוחות והקמעונאות מחוץ לתחנות הדלק. רכישת 'סופר יודה' מהווה מימוש של האסטרטגיה החדשה בפז לחזק את זרוע הקמעונאות ואני בטוח שהיא רק הסנונית הראשונה. מטרתנו היא להכפיל את מספר הסניפים של רשת סופר יודה בתוך שלוש שנים מהרכישה".

יו"ר פז, אברהם ביגר, מסר כי "הבטחנו שינוי בפז - ואנחנו מקיימים. יש בפז הנהלה חדשה, רעננה ומקצועית שתוביל את הקבוצה לעוד שורת שינויים בהמשך הדרך ותביא ערך לבעלי המניות של החברה. במקביל לכך אנו בוחנים חלופות לבית הזיקוק וכן ביצוע מהלכים אסטרטגיים נוספים".

אברהם ביגר, יו"ר פז, צילום: יח"צ אברהם ביגר, יו"ר פז | צילום: יח"צ אברהם ביגר, יו"ר פז, צילום: יח"צ

פז עוברת בתקופה זו שינויים משמעותיים. המנכ"ל החדש, ניר שטרן, שנכנס לפני חצי שנה לתפקיד, החליף את מרבית חברי ההנהלה ומבצע במקביל שינויים ארגוניים פנימיים וגם שינויי מיקוד באסטרטגיה של החברה. יו"ר החברה אברהם ביגר עצמו מונה ליו"ר בהובלת גופים מוסדיים בראשות נוקד ומיטב דש שביקשו לשנות את הנהלת החברה שאותה הוביל אז יונה פוגל.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות