טוויטר עולה למתקפה וחושפת תכונות חדשות שיהפכו אותה למגה-רשת חברתית
סמנכ''ל המוצר של החברה, קייוון בייקפור, אישר בראיון שטוויטר מבקשת למצוא פתרונות לבעיות שונות כמו חוסר סובלנות של משתמשים, שנוצר בגלל הפורמט. למרות שרבים מהפי'צרים נראים כמו העתק מחברות אחרות, הוא אמר: "אנחנו לא מנסים להעתיק, אלא לתפוס כל פיצ'ר דרך הפריזמה של המשתמש"
אם נדמה לכם שאתם שומעים יותר ויותר על טוויטר, אולי הרשת החברתית הכי פרועה באינטרנט, זה לא מפתיע. בחודשים האחרונים החברה החלה להשיק סדרה של תכונות חדשות שבחלקן הגדול מהוות חיקוי של תכונות מובילות ברשתות חברתיות אחרות.
היא הציגה במהלך אירוע בשבוע שעבר את Spaces - מעין מתחרה לא רשמית לקלאבהאוס, המיועדת להציע דיונים בלייב, אבל לקבוצות קטנות, וכן את Super Follows - מנוי שמאפשר ליוצרי תוכן לקבל כסף על הציוצים או תכנים שלהם.
קראו עוד בכלכליסט
לאפשר למשתמשים לשנות את המציאות שלהם
כדי להסביר את הסגירה הזו בייקפור מציין שהשירות נועד במקור לשרת את חופש הביטוי וחשיפה של עוולות. "המטרה היתה שהמשתמש יראה מה שהמשדר רואה. בפועל מה ששודר לא היו הפגנות רחוב איסטנבול אלא ב-99% מהמקרים זה היה חבר'ה שישבו יחדיו ודיברו". בייקפור לא אומר זאת במפורש, אבל לטוויטר כך נראה יש שאיפה להשפיע על העולם ולהעניק למשתמשים כלים כדי שיוכלו להשפיע על המציאות שלהם. בפועל יוצא שהיא נמצאת בשימוש בעיקר אצל שחקנים בעלי השפעה, וזו לא תמיד מועילה לעולם. הדוגמה של המתקפה על הקפיטול של תומכי טראמפ היא רק אחת מיני רבות.
בעיה נוספת שבייקפור מצליח להתחמק ממנה באלגנטיות נוגעת לשירות התשלומים החדש Super Follow, זה בשילוב עם שירות Revue צפוי להעניק ליוצרים אמצעי לקבל כסף. מעין סופר Patreon (המאפשר ליוצרים לקבל כסף מתומכים באינטרנט) משולב עם Substack (שירות הוצאה לאור של ניוזלטרים עליהם ניתן לשלם מנוי). אבל הבעיה מתחברת לכך שאפל וגוגל דורשות עמלה מכל תשלום שמתבצע דרך אפליקציות. כ-30% שילכו לא ליוצרים או אפילו לטוויטר אלא לאפל וגוגל. בייקפור נמנע ככל שהוא יכול לתקוף את אפל או גוגל על כך, אך ברור שמדובר בבעיה קשה ליוצרים ולשירות החדש של טוויטר. הפתרון היחיד כרגע הוא לאפשר אותו רק בגרסת הדפדפן של הרשת החברתית, משהו שאולי לא יתאים לכל המשתמשים.
הפיצ'ר האחרון שמעורר עניין בטוויטר הוא שירות Spaces שלה, שמציע קונספט מאוד דומה לקלאבהאוס. אבל בייקפור ממהר לחסום את ההשוואה. לדבריו בניגוד לראשונה שמהווה מעין פלטפורמת פודקאסטים או נאומים ובה לרוב פעילים דמויות ציבוריות. ספייסס מיועדת להציע דיונים בלייב, אבל לקבוצות קטנות. "99% מהחדרים של ספייסס נמצאים בשימוש של קבוצות קטנות של 10 משתמשים ופחות", הוא אומר. עם זאת הבעיה העיקרית כאן היא ניהול התכנים וכאן בייקפור מודה שזה קשה מאוד לביצוע במהלך שידור דיון. "אתה חייב גיבוי, סיוע כדי לנהל דיון כזה", מסכם בייקפור את הגישה של טוויטר.