אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תקן זיהום חדש בפתח; רוב היבואניות ימשיכו לייבא מכוניות בתקן הישן צילום: בלומברג

תקן זיהום חדש בפתח; רוב היבואניות ימשיכו לייבא מכוניות בתקן הישן

בשבוע הבא ייכנס לתוקף תקן הזיהום האירופי יורו 5. למרות העדכון, היבואניות יוכלו להצהיר שמכוניתן מ"דגם ממשיך" ולשווקן בשנת 2010

26.08.2009, 16:54 | תומר הדר

ביום שלישי הקרוב יכנס לתוקף תקן הזיהום האירופי יורו 5. מדובר בתקן זיהום מחמיר שקובע ירידה ניכרת של עשרות אחוזים בפליטת המזהמים בהשוואה למכוניות שמנועיהן הם מתקן יורו 4 הנהוג כעת בישראל.

כדי להתחמק מרוע הגזירה, לפחות למשך שנה, יוכל יבואן הרכב להצהיר שמכוניתו היא מ"דגם ממשיך" של יורו 4. מהלך זה יאפשר ליבואן להמשיך ולשווק את המכונית בארץ בשנת 2010 למרות היותה בעלת מנוע בתקן זיהום ישן.

בין היבואנים שהגישו בקשות להמשיך ולייבא מכוניות שמנוען פועל בתקן הזיהום המיושן ניתן למנות את יפנאוטו המייבאת את סובארו, UMI המייבאת את שברולט אוואו, ריי מוטורס המייבאת את קיה סיד, כלמוביל המייבאת את יונדאי I30, דלק מוטורס יבואנית מאזדה ועוד רבות.

הסיבה העיקרית לכך היא שהתקנת הרכיבים שמאפשרים הפחתה של מזהמים כך שהמנוע יתאים לתקן הזיהום יורו 5 מייקרת את מחירה של המכונית. אגב, מכוניות שמנועיהן עומדים בתקן יורו 5 זוכות להטבות גדולות יותר במסגרת תכנית המיסוי הירוק, אולם גובה ההטבה אינו משתווה לעלות הנוספת של יבוא מכונית בתקן יורו 5.

בנוסף נודע ל"כלכליסט", שמשרד התחבורה בחר שלא להעניק אישור יבוא "דגם ממשיך" לדוד לובינסקי, יבואנית MG הסינית. דוד לובינסקי השיקה את המכונית הסינית הראשונה בישראל במרץ השנה ואף הצהירה על הקמת מערך שירות למכונית. אך מכיוון של-MG הסינית אין מנועים בתקן יורו 5 ומשרד התחבורה מסרב להמשיך את תוקף אישור היבוא, תיאלץ דוד לובינסקי ככל הנראה לדחות את יבואה של המכונית הסינית, עד פיתוחה של טכנולוגיית מנועי יורו 5 מתאימים.

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
שמישהו במשרד האוצר או במשרד תחבורה
יחשוב על משהו למסות על זיהום למשל אוטו שמוגדר ירוק ישלם טסט פחות או ישאיר על כנו ואוטו מזהם ישלם יותר טסט אז יופי יש עוד הכנסה לקופה המדולדלת ולשלם על הסכמי קואלציונים. תאמינו של בחלונות האוצר שוקדים על משהו יצירתי וזה בוא יבוא!
מפחיד אותי  |  28.08.09
6.
לוכד חלקיקים במנועי דיזל
מגיב מס' 1 - לצערי אתה לא מדייק. רובם המוחלט של דגמי הדיזל הנמכרים בארץ מתוצרת יצרנים אירופים מצוידים בלוכדי חלקיקים כבר מדגמי יורו4. תקינת יורו 5 הנכנסת לתוקף גם בארץ החל מחודש הבא דורשת באופן חד משמעי לוכד חלקיקים במנועי דיזל. כלומר, לא ייתכן שייובאו דגמי דיזל ללא לוכדי חלקיקים - כל עוד הרכב בתקינה אירופית - ECE, גם אם הוא דגם ממשיך. אתה כן צודק בנוגע לאיכות הסולר, אבל יש לציין שבפתח בתי הזיקוק, הסולר עומד בכל התקנים האירופים. הבעיה היא במה שקורה לאותו סולר מרגע צאתו מבית הזיקוק ועד הגעתו למיכל הדלק של הצרכן.
אלכס , מרכז  |  27.08.09
לכל התגובות