אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נפרדנו כך: מחר - הטיסה האחרונה של bmi מישראל צילום: בלומברג

נפרדנו כך: מחר - הטיסה האחרונה של bmi מישראל

מי שטרפה את הקלפים בקו בין תל אביב ללונדון וניערה את המתחרות הוותיקות אל על ובריטיש איירווייס, מסיימת את פעילותה בישראל. היכונו לעליית המחירים

09.01.2010, 17:24 | יסמין גיל

מה שהתחיל בקול תרועה רמה - מסתיים בקול ענות חלושה: מטוס של חברת התעופה הבריטית bmi המריא היום (ש') בפעם האחרונה מלונדון לתל אביב; מחר בבוקר תסגור החברה את הקו עם טיסת חזור מתל אביב ללונדון - לאחר שנה ועשרה חודשים של פעילות בישראל. החברה, שעברה לבעלות מלאה של לופטהנזה בתחילת נובמבר 2009, הודיעה בסוף אותו החודש על הפסקת הפעילות לישראל, "כחלק מתוכנית הבראה שנועדה לשפר רווחיות".

bmi נכנסה לפעילות בישראל במרץ 2008‬ עם טיסה יומית אחת שגדלה לשתיים שנה לאחר מכן. החברה אף שדרגה את המטוס שפעל בקו, מאיירבוס 321 שבו 149 מושבים בשתי מחלקות, לאיירבוס 330 שבו 218 מושבים בשלוש מחלקות. במהלך פעילותה בארץ השקיעה bmi - שנייה רק לבריטיש איירווייס מבחינת נפח הפעילות בנמל התעופה הית'רו-לונדון - כשבעה מיליון שקל במהלכי פרסום ושיווק.

נוסעי bmi בקו תל אביב-לונדון שהזמינו כרטיסי טיסה למועד המאוחר מ-10 בינואר, עודכנו בשבועות האחרונים על ידי החברה כי הועברו לטיסות של בריטיש איירווייס ושל אל על. בסניף החברה בארץ 10 עובדים, והם צפויים לסיים באופן רשמי את תפקידם בסוף ינואר.

מאז נכנסה bmi לפעילותה בישראל, ובעיקר ב-2009, נהפך הקו ללונדון לזירת תחרות יצירתית בין שלוש המתחרות: בריטיש, אל על ו-bmi, כאשר בסוף השנה הצטרפה גם חברת הטיסות המוזלות (לואו קוסט) איזי ג'ט.

אל על החלה במאי להציע טיסות גם לנמל התעופה לוטון הסמוך ללונדון, במקביל לטיסותיה להית'רו; כמו כן הציעה את מוצר ה"בייסיק" שכולל תשלום נפרד על כרטיס טיסה ועל ארוחות וצ'ק אין.

בריטיש איירווייס ביטלה את התדירות השבועית ה-15 שהשיקה בקו מתל אביב ללונדון, לאחר חודש אחד בלבד, ובסוף 2009 החלה להפעיל בקו מטוס מדגם בואינג 767 עם שלוש מחלקות, במקום ה-777 עם ארבע מחלקות.

bmi ביטלה בספטמבר האחרון שתי תדירויות שבועיות מתוך ה-14, וחודשיים לאחר מכן כבר הודיעה על הפסקת הפעילות. במקביל, כל החברות יצאו בשלל מבצעי מכירות.

יציאתה של bmi מהקו ללונדון, צפויה, ככל הנראה, להביא לכך שאותה תחרות אינטנסיבית על כיסו של הנוסע, תהפוך לזיכרון מתוק. בענף התיירות יש מי שמעריכים שהחברות האחרות המפעילות טיסות סדירות בקו, יעלו את מחירי הכרטיסים. 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות