אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנהל רשות התעופה: "ההצגה של מצב הבטיחות בישראל מעוותת ומביכה" צילום: עמית שעל

מנהל רשות התעופה: "ההצגה של מצב הבטיחות בישראל מעוותת ומביכה"

גיורא רום יוצא נגד מנכ"ל ארגון התובלה האווירית הבינלאומי: "דברי הביקורת שלו הם שטות מביכה. זה לא לכבודו"

17.11.2010, 11:21 | יסמין גיל

"אנחנו עובדים על החזרה לקטגוריה 1 זה כ-20 חודשים. זה סיפור", כך אמר הבוקר (ד') מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א), גיורא רום, בכנס התעופה השנתי של מכון פישר ושל רת"א, שנערך בהרצליה. רום התייחס בדבריו לקטגוריה 2 הנמוכה בבטיחות התעופה האזרחית, שבה נמצאת ישראל מדצמבר 2008 בעקבות החלטת מינהל התעופה הפדרלי האמריקאי (FAA).

"כל תורת ההפעלה של רשות תעופה אזרחית מודרנית צריכה לקבל שינוי דרמטי, ולכן אנחנו לא עושים משהו חפוז כדי לגמור את זה מהיום למחר", אמר רום. "אני חושב שאנחנו עושים את זה לא רע".

הוא התייחס גם לדברי מנכ"ל ארגון התובלה האווירית הבינלאומי (יאט"א), ג'ובאני ביסינאני, מבכירי ענף התעופה בעולם, שביקר בשבוע שעבר בארץ, ולפיהם "לא ייתכן שמדינה כמו ישראל תהיה כל כך הרבה זמן בקטגוריה 2". על כך הגיב הבוקר רום: "מנכ"ל יאט"א פלט שטות באמת מביכה. לא לכבודו".

על חוק הטיס שנדון בימים אלה בוועדת הכלכלה של הכנסת, ואישורו מהווה את אחד הקריטריונים החשובים לחזרה לדירוג הבטיחות הגבוה, אמר רום: "בחוק הטיס יש מלחמות עולם מול קבוצות האינטרסים השונות: איגוד הטייסים, איגוד הפקחים, חברות התעופה, התעשייה האווירית. בטיחות היא עיסוק בתשתית, אבל התשתית דורשת חקיקה ונהלים.

"בטיחות זה עסק כבד מאוד. מורכב, אך הוא טומן בחובו הרבה חובבנות. יש הרבה חובבנות בעולם התעופה. ב-2009 נהרגו בארץ חמישה אנשים בהקשר של תעופה אזרחית, ב-2010 נהרגו שלושה עד כה. כל מקרה הוא כמובן טרגדיה, אבל זה פחות ממה שנהרגים מעקיצת זבובים או מביקור אצל רופא השיניים. ההצגה של מצב הבטיחות בארץ כל כך מעוותת, כל כך מביכה".

בעניין זה הוסיף ואמר, תוך אזכור אחד מחוקרי התאונות האוויריות במשרדו של החוקר הראשי: "יש את אלו שתמיד מתריעים שתאונה גדולה היא מעבר לפינה. כל חיי רציתי להיות בקבוצה הזאת שלא נושאת באחריות".

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
כל מילה שניה אצלו מחוברת לח"א מה שמראה שהוא לא לגמרי בכיוון
כמי שהיה שנים רבות בח"א ואח"כ בתחום התעופה האזרחית - אני מזהה בעיה בתפיסת התפקיד של מנהל רת"א. התחום האזרחי רחוק מליון ק"מ מהראיה הצבאית. במקום לדבר כל הזמו על ח"א רצוי שמר רום ישנה דיסקט , ילמד יותר לעומק את התחום האזרחי עליו הוא אמון כיום וידאג לכך שהמטלות שהטיל על עצמו גם תהיינה ברות מימוש. בח"א נותנים פקודה והכל מסתדר. בתעופה אזרחית יש גם אנשים בקצה של ה"פקודה" ואם היא לא הגיונית או סתם כזו שפוגעת בציבור עצום של אנשים אז היא לא תבוצע - גם במחיר של שביתות ודברים דומים. חבל שככה מתנהלים הדברים
האיש פתטי  |  21.11.10
10.
במקום להיעלב משטויות- על מנהלי רת"א להתבגר קצת והכל יהיה בסדר
כשיש 600 מטלות לביצוע, אפשר להשלים אותן כל אחת ואחת לעילא ולעילא תוך דריכה על כל אבן אפשרית בדרך או לחליפין (האדם החכם) לעקוף את הקשות ע"י הגעה לפשרה מול הגורמים הנפגעים- ולהתקדם כמו קטר . עקרון הפרטו- אבל מי שמנסה לעשות הכל כאילו יש רק תקנה אחת- אל יתפלא שזה לא נגמר... ראש רת"א לא יסיים קדנציה עד שנחזור קטגוריה באופן הזה שבו עובדים ברת"א
מקרוב ומבפנים  |  18.11.10
9.
מנסה להיות צודק ולא חכם
כידוע רת"א ניתקו קשר עם איגוד הטייסים!!! אז למי הוא בא בטענות? הוא מנסה , תחת הסיסמה "חזרה לקטגוריה 1" להחיל חוקים ותקנות דרקוניים שאין כמותם בעולם והם לא נדרשים באופן הזה ע"י הגופים הבינלאומיים הקובעים! מה שיוצא מזה - האיגוד יכנס מול רת"א לסכסוך שרק אלוהים יודע את מועד סיומו. לפעמים פשרה פשוטה של איש מבוגר וחכם טובה מאלף דקדקויות של משפטן בתחומו. ככה לא בונים מדינה(ותעופה)
מכיר מקרוב  |  18.11.10
7.
חוקי מרפי
כמה אוויר מוצאים מהפה בלי שום כל כוונה ליישם או לקדם צחוק הגורל יהיה דווקא בטיסה של אחד מבכירי מנהל התעופה או שר שמככב לו פעמים בלי ספור מעבר לים ........" ואז כותרות בעיתון יזעקו הכתובת הייתה על הכנף הרבה זמן ......." כתבים ידווחו מהשטח בערוצי ה TV הרבים ....... אסון אווירי כבד התרחש היום בישראל .......אנשים עומדים המומים למראות חלקי גופות המפוזרות לכל עבר .......ניתן לראות בבירור את המזוודות הקרועות והחפצים האישים של הנוסעים...... ללא ספק מראות קשים לצפייה . אל תגידו לא ידעתם ! אל תגידו לא שמעתם! אל תגידו זה לא אני זה הוא ! פשוט תעשו ומהר מבלי לפגוע בזכויות .
צחוק באמצע , EMEA  |  17.11.10
לכל התגובות