אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
החל מינואר הקרוב: מהירות המשאיות תוגבל ל-85 קמ"ש צילום: אוראל כהן

החל מינואר הקרוב: מהירות המשאיות תוגבל ל-85 קמ"ש

משרד התחבורה יחייב משאיות שמשקלן עולה על 7.5 טון להתקין מגביל מהירות כתנאי לעלייתן לכביש במטרה להגביר את הבטיחות בכבישים

22.07.2015, 10:21 | תומר הדר וליאור גוטמן

שר התחבורה ישראל כץ יחייב משאיות שמשקלן עולה על 7.5 טון להתקין מתחילת שנה הבאה מגביל מהירות כתנאי לעלייתן לכביש, כאשר המהירות תוגבל ל-85 קמ"ש בלבד. ההוראה תכנס לתוקפה בינואר 2016.

קראו עוד בכלכליסט

במשרד התחבורה מזכירים שכבר כיום כלי רכב כבדים שונים, כגון אוטובוסים, מצוידים במגביל מהירות שאינו מאפשר נסיעה מעבר ל-100 קמ"ש, ואילו משאית שמשקלה מעל 12 טון מחויבת במגביל מהירות שמונע ממנה לעבור את רף ה-85 קמ"ש.

כיום, לפי חוק, כל אוטובוס שמשקלו הכולל הוא מעל 10 טון מחוייב בהתקנה של מגביל מהירות אשר מונע מן האוטובוס נסיעה במהירות של מעל 100 קילומטרים לשעה- ואילו משאיות במשקל של מעל 12 טונות מצוידות במגביל מהירות ל85 קילומטרים לשעה. בנוסף, מנובמבר 2015 יחויבו משאיות ואוטובוסים בינעירוניים להצטייד במערכת התראה לסטייה מנתיב.

משאית  (ארכיון). משרד התחבורה מעוניין להגביר את הבטיחות, צילום: בלומברג משאית (ארכיון). משרד התחבורה מעוניין להגביר את הבטיחות | צילום: בלומברג משאית  (ארכיון). משרד התחבורה מעוניין להגביר את הבטיחות, צילום: בלומברג

תגיות

25 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

21.
כרגיל, מש' התחבורה עם הראש בת*ת
הסיבה העיקרית לתאונות שקשורות במהירות היא רכבים שנוסעים במהירויות שונות (ולא מהירות מופרזת). אם המשאיות נוסעות ב-85 ושאר כלי הרכב ב-120, יהיו הרבה תאונות קדימה/אחורה, ביחוד בלילה. אם הם רוצים לשפר את בטיחות המשאיות, הדבר הראשון שצריך לעשות זה לאכוף ברצינות את מגבלות המשקל. רוב המשאיות נוסעות רוב הזמן עם משקל גדול בהרבה מהמותר כדי לחסוך כסף, והדבר פוגע קשות בבטיחות שלהן והורס את הכבישים. הדבר השני שצריך לעשות, זה למנוע ממשאיות לעקוף אחת את השניה בזחילה בעליות. ראיתי בלי סוף מקרים שמשאית אחת זוחלת בעליה ב-80 והשניה עוקפת אותה ב-81, אוחריהן 1000 מכוניות עצבניות.
אסף , צפון  |  23.07.15
לכל התגובות