אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תוכנית ההצלה של טירת צבי צילום: יונתן בלום

בלעדי לכלכליסט

תוכנית ההצלה של טירת צבי

בצל הירידה המתמשכת במכירות הבשר המעובד, טירת צבי של תנובה הולכת אחרי זוגלובק ותשיק פסטרמה טבעית

15.03.2016, 08:37 | נורית קדוש

יצרניות הנקניקים מתחילות לצאת מהבונקר. כחמישה חודשים לאחר אזהרת ארגון הבריאות מאכילת נקניקים ומוצרי בשר מעובד אחרים, היצרניות הגדולות מתחילות לנסות לבלום את הפגיעה הקשה שספגו. ל"כלכליסט" נודע כי בימים הקרובים תשיק תנובה, השותפה בטירת צבי, פסטרמה מרכיבים טבעיים בלבד, ללא תוספת חומרים משמרים, ללא תוספת פוספטים, ללא גלוטן, דלת שומן ועם פחות נתרן.

קראו עוד בכלכליסט

המהלך של תנובה מגיע אחרי צעדיה של זוגלובק, שהשיקה מגוון מוצרים חדשים בקטגוריית תחליפי הבשר בשלב הראשון ולאחר מכן פיתחה פסטרמה ללא חומרים משמרים, אלה שבגינם פרסם ארגון הבריאות העולמי את האזהרה החמורה. לכאורה מדובר במהלכים לטובת הצרכן, אולם קשה שלא לייחס את המהלכים לאינטרס כלכלי גרידא לאור מצבו של שוק הבשר.

מאז פרסם ארגון הבריאות העולמי את האזהרה שלאחריה המליץ משרד הבריאות בישראל שלא לצרוך את מוצרי הבשר המעובדים יותר מפעם בחודש, התרסקו מכירות הקטגוריה בכשליש. מנתוני סטורנקסט עולה כי המכירות של כלל הנקניקים הנמכרים במשקל במעדניות הרשתות ירדו ב־28.8% — מ־29.1 מיליון שקל בחודש אוקטובר, טרם הגדרתם כמסרטנים, ל־20.7 מיליון שקל בינואר. מכירות הנקניקים הארוזים צנחו באותה תקופה ב־27% ל־23.3 מיליון שקל.

הסדרה החדשה של טירת צבי. נערכים לקראת פסח הסדרה החדשה של טירת צבי. נערכים לקראת פסח הסדרה החדשה של טירת צבי. נערכים לקראת פסח

בראש הנפגעים מהגדרתם של הנקניקים כמסרטנים עומדות זוגלובק וטירת צבי. במכירות המעדנייה הסתכמה הפגיעה בזוגלובק בחודשים שחלפו מאז בירידה של 32.55%, ובנקניקים הארוזים מובילה טירת צבי את הפגיעה עם ירידה של 26.7% במכירות.

היצרניות הגדולות ניסו להתמודד עם התוצאות הקשות גם באמצעות מהלך משותף דרך התאחדות התעשיינים. בחודשיים האחרונים פעלה התאחדות התעשיינים לגיוס משרד יחסי ציבור אשר יכין לחברות הבשר תוכנית לשיקום תדמית המוצרים, כדי לייצב את המכירות הממשיכות לרדת.

בחברות המייצרות מוצרי בשר מעובד, ובהן זוגלובק, נטו, תנובה באמצעות טירת צבי, עוף טוב ועוד, ביקשו בין היתר להיערך לקראת חג הפסח ובעיקר לקראת יום העצמאות, אשר עד השנה היו מבחינתן תקופת מכירות שיא של מוצרים כמו המבורגרים וקבב, שכעת הצרכן חושש לצרוך. עד שייצא הדבר לפועל, החברות מתמקדות בפיתוח מוצרים מזיקים פחות. החברות היו עשויות לזכות בקרדיט למהלך לו היו פועלות מיוזמתן לשפר את המוצרים עוד לפני שנים, ולא רק כשחרב המכירות מונחת על צווארן.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



30 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

30.
זו לא שאלה של תדמית .. וקמפיינים לא יעזרו. שפרו את המוצרים
בלי קשר ליצרן כזה או אחר - מעבר לסוגיות של רכיבים ובריאות - המוצרים פשוט לא טעימים. יש מוצרים שכמות הטעמים הלא ברורים בהם פשוט אדירה. כל מיני טעמים חצי מתוקים, מאד מלוחים שממש מוצאים את החשק לאכול דבר שאמור להיות פשוט וטעים. וזה יכול להיות טעים כי בחו"ל לפסטרמות אין טעם כזה ...אני לא מנסה להשוות למעדניות בניו יורק. ... אבל בכל סופר באירופה אפשר למצוא פסטרמות מדהימות מבחינת הטעם ובמחיר מגוחח לעומת מה שאנחנו נאלצים שלכם כאן. נחמד לפלפל, נחמד דבש ... אבל הבסיס צריך להיות בטעם טבעי וטעים. רוב האנשים צורכים במודע הרבה דברים לא בריאים ומנסים לשמור על פרופורציות אבל ברגע שהלא בריא הוא גם לא טעים.. נגמר הסיפור.
נ  |  21.03.16
לכל התגובות