אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תביעת ענק נגד מייסדי בטר פלייס: "התרשלו והובילו לפירוקה" צילום: מיקי אלון

תביעת ענק נגד מייסדי בטר פלייס: "התרשלו והובילו לפירוקה"

מפרקי חברת הרכב החשמלי שקרסה תובעים מבכיריה 200 מיליון שקל; טוענים כי התנהלותם הובילה ל"פגיעה כספית אנושה במאות רבות של נושים, ובהם מאות לקוחות שרכשו רכב חשמלי אשר הפך בין לילה לרכב 'מוגבל', ומאות עובדים שפוטרו"

23.05.2016, 16:33 | זוהר שחר לוי

מפרקי בטר פלייס תובעים 200 מיליון שקל ממי שעמדו בראש החברה, ובהם שי אגסי ויו"ר החברה לישראל עידן עופר. "הנתבעים לא פעלו בדרך הראויה, הזהירה והסבירה והתרשלו במסגרת תפקידם, עד אשר הביאו לפירוק החברות תוך הותרת חובות אדירים לקופת הפירוק בהיקף של מאות מיליוני שקלים".

קראו עוד בכלכליסט

בתביעה שהוגשה היום (ב') לבית המשפט המחוזי מרכז שבלוד, טוענים מפרקי בטר פלייס, עוה"ד שאול קוטלר וסיגל רוזן רכב, כי בעלי המשרה בחברה ומי שעמדו בראשה הם שהובילו לקריסתה ברשלנות, מחדלים והצגת מצגי שווא.

בטר פלייס, חברת הרכבים החשמליים שהוקמה על ידי אגסי ועידן עופר, יו"ר החברה לישראל שכיהן בה כיו"ר, נקלעה לפירוק במאי 2013 לאחר שנקלעה לקשיים כלכליים. כמפרקיה של החברה מונו עוה"ד שאול קוטלר וסיגל רוזן רכב שמכרו אותה בסופו של יום בחלקים.

לאחר מכירתה החלו בבדיקת הנסיבות שהובילו לקריסתה. "תביעה זו עוסקת בניהול תאגידי רשלני, רשלנות פיננסית, מעשים, מחדלים וחיווי דעה מקצועי רשלני אשר אפיינו את הניהול התאגידי והכספי של הקבוצה ואת אופן קבלת ההחלטות על ידי הנתבעים, מנכ"לים, מנהלים, דירקטורים, מנהלי כספים, נושאי משרה ונותני שירות מקצועיים, עוה"ד, ורואי חשבון".

מימין: שי אגסי, עידן עופר ומשה קפלינסקי בימים הטובים של בטר פלייס, צילום: סיון פרג מימין: שי אגסי, עידן עופר ומשה קפלינסקי בימים הטובים של בטר פלייס | צילום: סיון פרג' מימין: שי אגסי, עידן עופר ומשה קפלינסקי בימים הטובים של בטר פלייס, צילום: סיון פרג
לדברי המפרקים, הנתבעים, למרות השקעות עתק של בעלי המניות שירדו לטמיון (סכום של מעל ל-850 מיליון דולר) "כשלו ולא נתנו מענה ניהולי תאגידי, פיננסי, אחראי, כפי שמחויב לנהל כל מנהל, בעל משרה ודירקטור וכל יועץ מקצועי סביר".

"בנוסף", כך נכתב עוד בתביעה, "בשורה של החלטות ניהוליות כבדות משקל, הוצבו 'משקלות' משמעותיות שהכבידו על התנהלות בטר פלייס ויצרו גוף משפטי מורכב, שקצב שריפת המזומנים שלו הגיע אף למיליון דולר ביום ויותר, כל זאת עוד בטרם החל המיזם לייצר הכנסות. הנתבעים לא פעלו בדרך הראויה, הזהירה והסבירה והתרשלו במסגרת תפקידם, עד אשר הביאו לפירוק החברות תוך הותרת חובות אדירים לקופת הפירוק בהיקף של מאות מיליוני שקלים".

לפי תביעת המפרקים, החובות הכספיים של מאות מיליוני שקלים שנצברו לבטר פלייס נגרמו בקשר סיבתי ישיר לניהול התאגידי הפיננסי הלקוי של נושאי המשרה – כולם כאחד. התנהלות נושאי המשרה, כך נטען, גרמה להותרת קופת החברות ריקה מכספים מול חובות של מאות מיליוני שקלים. "מהלך זה", נכתב, "הביא לפגיעה כספית אנושה במאות רבות של נושים, ובהם מאות לקוחות שרכשו רכב חשמלי אשר הפך בין לילה לרכב 'מוגבל' ומאות עובדים שפוטרו ואיבדו באבחה אחת את מטה לחמם ואת מקור פרנסתם".

עוד מפורט כי במסגרת החקירות שנערכו, בחנו המפרקים ומומחה כלכלי נוסף מסמכים רבים שאותו במשרדי חברות בטר פלייס ובדקו את התנהלות נושאי המשרה, תפקודם בעת מילוי תפקידם ובעיקר בתקופה שבה החלו להופיע סימני אזהרה פיננסיים.

מקורבים לנתבעים סיפרו ל"כלכליסט" כי נראה שהתביעה מופנית כלפי חברת הביטוח. "המפרקים סיפרו בתביעה את כל תולדות החברה מלידתה ועד מותה, אבל חוץ מהטענה שלהם לרשלנות אין כאן הרבה. זו נראית תביעה חלשה מבחינת המפרקים ויהיה מבחינתם מאוד קשה לנהל זאת".

משי אגסי, המיוצג על ידי עוה"ד אופיר צברי ודיבון פרקש, לא נמסרה תגובה.

מעוה"ד פנחס רובין וירון אלכאווי ממשרד גורניצקי, המייצגים את עידן עופר, לא נמסרה תגובה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
כנסו מעניין לדעת
כמי שלמד את הנושא במסגרת עבודה אקדמית , יש בהחלט מקום לתביעה כזו בזהירות הייתי אומר שזו בעיקר הונאה שיווקית גאונית לציבור היתה תחושה שזו למעשה המצאה חדשה , כך שיווק מר אגסי את עצמו ,בפועל מכונית חשמלית קיימת משנות ה 50, ( ישנם עשרות כתבות בעיתונות ובכל כותרת מוזכר ש "ממציא" "המצאה" ) לתת למשקיעים הפוטנציאלים תחושה של מוצר יחודי , צרוף נשיא המדינה , אלופי צהל , טייקונים ,, רק כיסו על העובדה שתוכנית העסקית היתה מופרכת וכל כולה התמקדה בהנחות חסרות בסיס עסקי וישומי ,, יותר מכך לאורך כל משך הפעילות התקבלו החלטות ( לאחר בדיקה ניתן למצוא סדר בהחלטות אלו ) שנועדו לרסק את החברה במתכוון ( לא קיים שום הסבר אחר לצבר הכישלונות ), גודל הרכב, נפח מנועה, שיווק , טעינה ,,,, לחלוטין לא ניתן להתעלם מהספר " בגדי המלך החדשים " המסקנה שהגעתי אליה דיי בהפתעה יש לאמר ,,, הונאה מבריקה של איש מבריק שסביבו אנשים שלא מבינים דבר ,אך עשו עצמם מומחים !!!
שי  |  24.05.16
8.
תביעה חשובה מאוד לאחריות מתוגמלים בכירים לעתיד
רואים את זה שוב ושוב ונמשיך לראות את זה גם בעתיד . מצד אחד חברות גדולות אם בעלי תפקידים בכירים ותנאים משמים שמנהלים מערכות על כסף לא שלהם בלי שום קשר לתוצאות לצד התפרקויות מתוכן מהירות שמשאירות חורבן בית כלכלי. וזה רק מיהירות חזירות וחוסר פחד משלטון החוק. לא יכול להיות מצב שבו בונים פרמידה הפוכה ואין על זה אחריות. אדם שרוצה ליזום דבר חדש וזה מאוד מבורך צריך לדעת שכסף סופרים במדרגות אחרי שהמיזם הצליח .! מה שרואים בשוק זה בכל התחומים השקעות עתק בלי שום קשר לתוצאות ויכולות כלכלים . כולם רוצים כסף מהיר אין סבלנות אין עומק . אין צניעות היוצר רוצים לזיין הכשיו ומהר וזה מה שקורה. דבר שני זה נותני השרות המקצועים שלא יכול להיות שיש כל כך הרבה נפילות בלי תמרורים שהם היו צריכים להדליק בדרך. ורק פחד מתביעות יחזיר אותם לתלם . כי אם עוד חברות כמו זאת כמו גברת אור , או אדמה , ורבות כאלו ימשיכו לצמוח ובעלי המקצוע לא יפחדו משלטון החוק החזירות תמשיך כי כנראה ערכים פשוטים של הוגנות צניעות חלשים היום מאוד מול חזירות פלצנות ויהירות
חיים  |  24.05.16
לכל התגובות