אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פיצוי מאוחר: יבואן רנו רוכש במחיר מלא רכבי בטר פלייס

בלעדי לכלכליסט

פיצוי מאוחר: יבואן רנו רוכש במחיר מלא רכבי בטר פלייס

שלוש שנים אחרי קריסת מיזם הרכב החשמלי, רנו העולמית מפסיקה להתעלם מבעיית קיבולת הסוללה הנמוכה של רכבי פלואנס חשמליים: קבוצת קרסו תרכוש אותן מבעליהן

21.07.2016, 07:29 | תומר הדר

קבוצת קרסו, יבואנית רנו, מציעה לבעלי רנו פלואנס חשמליות של בטר פלייס עסקאות רכישה חוזרת, שבמסגרתן משולם עבור המכונית מחיר מחירון מלא, כך נודע ל"כלכליסט". העסקה תקפה רק לבעלי מכוניות פלואנס ZE חשמליות שקיבולת הסוללה שלהן נמוכה מכ־70%.

קראו עוד בכלכליסט

לפי הצעת היבואנית, נכון למועד ההצעה יקבלו בעלי רנו פלואנס חשמלית מודל 2012 תגמול בגובה של כ־34 אלף שקל, בעלי מודל 2013 יקבלו 39 אלף שקל ואילו בעלי מודל 2014 יקבלו 48 אלף שקל. בטר פלייס הגישה במאי 2013 בקשת פירוק לאחר שצברה חובות כבדים. עם זאת, החברה הספיקה להעלות לכבישי ישראל כ־900 כלי רכב בשעתו - ומאות מכוניות נוספות נותרו בחזקתה. רכבים אלה נמכרו בין היתר לכמה חברות ליסינג, ואלה מכרו אותן הלאה ללקוחות.

 , צילום: דוד הכהן צילום: דוד הכהן  , צילום: דוד הכהן

לאחר שלא נותר עוד מי שיתפעל את תחנות ההחלפה לסוללות, בעלי המכוניות מצאו את עצמם נוהגים במכוניות המצוידות בסוללה המאפשרת, לפי הצהרת רנו, טווח נסיעה של כ־180 ק"מ. אלא שבפועל טווח הנסיעה היה קטן בהרבה והגיע לכ־80 ק"מ. בשל כך פנו בעלי המכוניות החשמליות מספר רב של פעמים לחברת רנו העולמית, וזו סירבה להתייחס לפניותיהם. מקבוצת קרסו נמסר: "ברנו וקרסו נבחנות כל האפשרויות כדי לסייע לבעלי מכוניות בטר פלייס לשעבר. ברגע שתתקבל החלטה בעניין, תימסר הודעה".

תגיות

13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
קרסו מתעלמת מהעובדה שהיתה ידועה לרנו עוד בטרם
קרסו מתעלמת מהעובדה שהיתה ידועה לרנו עוד בטרם מכירת המכוניות : הסוללה לא מתאימה לחום !!!  יש עדויות של מהנדסי החברה שניסו להתמודד עם הבעיה בעזרת "שמיכת פלטייה", מאורר ושילוב מזגן המכונית לקירור. יש כאן לפחות חוסר תום לב. אי קבלת אחריות להחלפת הסוללות לעמידות בחום תעלה לרנו הרבה יותר מאשר קנית המכוניות במחיר מצחיק..  אם תערה גם תקלה בטיחותית כתוצאה מהעניין ,מישהו יישא בתוצאות. ניסן בארה"ב שילמה 24 מיליון דולר פיצוי על אותה סוללה שלא מחזיקה בחום.
Dovik  |  21.07.16
9.
אתם מדברים כאן כאילו מישהו מנסה להחיות את
אתם מדברים כאן כאילו מישהו מנסה להחיות את בטר פלייס, החברה נסגרה וזהו, נשארו כ-1000 רכבים נוסעים בכבישי הארץ, קרסו קיבלו מליונים כדי להמשיך ולשרת את בעלי הרכבים האילו ומה הם עושים? הם ממררים את החיים לבעלי הרכבים. הם קבלו כמה מאות רכבים חדשים ומכרו אותם ללקוחות בסוף שנת 2014 וגם לבעלי הרכבים האילו הם ממרים את החיים בדיוק באותה המידה. הכותרת שקרית ולא נכונה קרסו בסך הכל מציעים טרייד אין המחיר מחירון לבעלי הרכבים כדי שירכשו מקרסו רכב אחר. לידיעתכם הרכבים החשמליים האילו הם רכבים מדהימים תחזוקה אפסית, מעט מאד מבעלי הרכבים מוכנים לוותר על הרכבים בקלות וקרסו מחייבים את בעלי הרכבים לחתום על טופס ויתור אחריות כולל, תמורת החלפת סוללה ברכב לסוללה ישנה ללא שום אחריות שהסוללה שתוחלף תהיה טובה.
Helmet  |  21.07.16
לכל התגובות