אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האם פרויקט המכונית האוטונומית של גוגל תקוע?

האם פרויקט המכונית האוטונומית של גוגל תקוע?

גוגל מפגרת אחרי יריבותיה בתחום שמצליחות לאסןף נתונים בקצב גבוה הרבה יותר בזכות שיתופי פעולה והפעלת כמות גדולה יותר של כלי רכב. בנוסף היא מתמודדת עם פרישה של רבים מהמנהלים הבכירים בפרויקט

13.09.2016, 20:27 | עומר כביר

פרויקט המכוניות האוטונומית של גוגל מתקדם באטיות, ורבים מהמנהלים הבכירים שלו עזבו אותו לאחרונה מבלי שנמצא להם עד כה תחליף – כך לפי דיווח של בלומברג.

קראו עוד בכלכליסט

הפורש הבולט ביותר הוא, כריס אורמסון, סמנכ"ל הטכנולוגיה של הפרויקט ומי שעמד בעבר בראש הפרויקט. הוא עזב את הפרויקט באוגוסט האחרון, אחרי שמונה להוביל אותו מנכ"ל חדש, ג'ון קראפיק. לדברי עובדים לשעבר בפרויקט, גוגל, שפעם נחשבה למובילה בתחום, איבדה את יתרון הראשוניות שלה לחברות אחרות שמפתחות שירותים יותר פרקטיים ופחות שאפתניים.

המכונית של גוגל. העובדים מתוסכלים המכונית של גוגל. העובדים מתוסכלים המכונית של גוגל. העובדים מתוסכלים

אחד החסמים שעומדים בפני גוגל הוא הצורך לבצע מספר גדול של נסיעות על מנת לשפר את המערכת ולייעל את פעילותה. המכוניות האוטונומיות של גוגל נסעו כבר 2.9 מיליון קילומטרים, ואולם יריבות בתחום שכבר מפעילות כלי רכב חצי-אוטונומיים, כמו טסלה או חלק מיצרניות הרכב הוותיקות, מסוגלות לאסוף נתונים בקצב גבוה הרבה יותר.

אפילו אובר, שנכנסה לתחום מאוחר יחסית, מסוגלת לאסוף נתונים בקצב גבוה יותר הודות לצי הרכבים האוטונומיים שהכניסה לשימוש מסחרי בסוף אוגוסט. לפי אנליסטים במורגן סטנלי, מדי 24 דקות נוסעות המכוניות האוטונומיות של אובר יותר קילומטרים מכפי שנסעו מהכוניות של גוגל בכל תקופת פעילותן. "אף שלא מדובר בנסיעות ברכבים אוטונומיים לחלוטין, היקף המידע שנאסף יכול להאיץ את הליך פיתוח הבינה המלאכותית, המיפוי והלמידה".

בנוסף, גוגל לא רשמה התקדמות משמעותית במאמציה להטמיע את תוכנות הנהיגה האוטונומית שלה במכוניות של יצרניות רכב, ולא יצרה עדיין שיתוף פעולה עם מפתחת אפליקציית הזמנת נסיעות לשילוב של מערכת הנהיגה האוטונומית בצי הרכב שלה. ההישג המשמעותי ביותר של גוגל בתחום זה, עסקה עם פיאט-קרייזלר, יביא את המערכת של גוגל רק ל-100 כלי רכב, ומגעים של החברה עם יצרניות אחרות, שרובן פועלות בתחום עצמאית ולמעשה מתחרות בגוגל, לא הביאו לתוצאות.

ההתקדמות האיטית עוררה תסכולים בקרב עובדי הפרויקט, שרק החריפו כשיריבות רשמו התקדמות משמעותית. לדברי עובד לשעבר, הצוות ידע מה דרוש כדי ליצור מכונית אוטונומית, אך בכירי החברה כשלו להבין את מורכבות הפרויקט.

גוגל סירבה להגיב לדיווח.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
אתה צודק שיקח זמן עד לנהיגה אוטונומית מלאה,
אתה צודק שיקח זמן עד לנהיגה אוטונומית מלאה, אבל הסיבה היא לא טכנולוגית אלא שמרנות המחוקקים. בסינגפור כבר יש שירות מוניות אוטונומי  ללא נהג מאחרי ההגה. כמה זמן יקח עד שיהיה גם בתל-אביב? לא יודע. כבר היום יש מערכות נהיגה אוטונומית בטוחות יותר מנהיגה של נהג אנושי. הדברים מוכחים באופן מובהק סטטיסטית. אלון מאסק שם למטרה שהרכב יהיה בטוח פי 10 מנהג אנושי - וזה באמת עשוי לקחת עשור. בתעשיית הרכב וברוב התעשיות שאינן תוכנה טהורה - מדובר בקבועי זמן קטנים מאוד. תרשה לי רגע להקפיץ אותך ל 2006 - לפני עשור. האם מאז היה שינוי משמעותי בשוק הרכב? אולי נכנסו קצת יותר מכוניות היברידיות, שאר המכוניות נהיו יותר יעילות מבחינת צריכת דלק ומזהמים - אבל לא שום דבר דרמטי.
homeless1984  |  14.09.16
7.
תוכנה היא הרכיב המרכזי ושם הם וכל אחד
תוכנה היא הרכיב המרכזי ושם הם וכל אחד אחר כיום בעולם עדיין רחוקים מאוד מ"אוטונומי". כל חברה אחרת שכבר מפעילה (מה בעצם?) כמו אובר למשל, קוראת למה שהיא מפעילה "רכב אוטונומי" (עם כוכבית). זה בעצם לא אוטונומי. זה רחוק מאוד מאוטונומי. והשילוב עם "נהג" אנושי למקרה חירום הוא מקור לתאונות. נהג אנושי לא יהיה עירני אחרי שעות וימים שבהם לא עשה דבר. בנוסף, הפעלת הנהג האנושי תלויה בכך שהמערכת תזהה שיש לה בעיה. גם כאן יכולה להיות תקלה. המערכת יכולה להיכנס למצב מסוכן בלי לזהות זאת, הנהג לא ידע מה לעשות (בהנחה שהוא בכלל עירני) כי אין התרעה. הרי נאמר לו שכל עוד שאין התרעה עליו לתת למערכת לעבוד.
Fan  |  14.09.16
לכל התגובות