אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
זו רשימת מוצרי הטואלטיקה שרשתות השיווק יחויבו להציג את מחירם בחו"ל צילום: בלומברג

זו רשימת מוצרי הטואלטיקה שרשתות השיווק יחויבו להציג את מחירם בחו"ל

מקולגייט וספיד סטיק ועד דאב וג'ילט: אלה המוצרים עם פערי המחיר הגבוהים ביותר - שמשרד הכלכלה יחייב להציג את מחירם הממוצע בחו"ל

13.11.2017, 22:40 | אורנה יפת

שר הכלכלה אלי כהן פרסם את רשימת המוצרים שרשתות השיווק יחויבו לסמן על המדף את המחיר הממוצע שלהם בחו"ל. רשימת המוצרים פורסמה במסגרת תיקון לצו להגנת הצרכן שמקדם המשרד, ואשר נשלח לקמעונאים גדולים וליבואני טואלטיקה. 

הרשתות והיבואנים יוכלו למסור את טענותיהם לצו ולרשימת המוצרים הכלולה בו עד ה-27 בנובמבר 2017.  

קראו עוד בכלכליסט

הרשימה המדוברת כוללת שמונה מוצרים: משחת שיניים קולגייט מקס פרש 100 מ"ל, משחת שיניים קולגייט משפחתית 100 מ"ל, משחת שיניים קולגייט טוטאל 100 מ"ל , דאודורנט ג'ל ספיד סטיק Rush Fresh, דאודואנט ספיד סטיק ג'ל ספורט, דאודורנט ג'ילט קליר, ליידי ספיד סטיק ג'ל פרש פיוזן, ודאודורנט דאב ספריי 150 מ"ל.

דיאודורנט דאב, צילום: בלומברג דיאודורנט דאב | צילום: בלומברג דיאודורנט דאב, צילום: בלומברג

הרשימה אמורה להתעדכן אחת לרבעון. הכוונה המקורית הייתה כי המחיר שבו נמכר המוצר בחו"ל יסומן על המוצרים עצמם אך לבסוף הסתפקו במשרד הכלכלה בסימון על המדף בלבד, של המחיר הממוצע בחו"ל לעומת המחיר הממוצע בישראל, וזאת לאור הטענות של הקמעונאים כי מדובר במהלך שיפגע בהן ויגרום להוצאות כספיות.

באוגוסט האחרון חתם שר הכלכלה על הצו שמטרתו לשקף לצרכן את פערי המחירים במוצרים נבחרים לעומת מחירו הממוצע של אותו מוצר במדינות נבחרות מחוץ לישראל. באוגוסט הצו לא כלל את רשימת המוצרים והשר מינה ועדה ייעודית אשר פעלה על סמך מסמך עקרונות שגיבשה ביחד עם הרשות לסחר הוגן לקביעת אמות המידה למה הוא פער מחירים לא הוגן לצרכן בישראל.

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
פערי מחירים. הסיבה האמיתית.
כספק ברצוני להעיר את תשומתכם הצרכנים וחברי הכנסת. המחירים הגבוהים בכל הקטגוריות נובע מלחץ בלתי הןגן מצד קבוצות חזקות במשק הישראלי . שמסתתרות תחת הכסות של מועדוני לקוחות . הם דורשים מבעלי הרשתות וחנויות לתת לציבור שלהם המחות ענק. בדרך כלל כ 30% משוי הקניה. במתן בסתר מייתר הלקוחות . כלומר הנחות במעמד החיוב.בבית. כך ששני אנשים ירכשו אותם מוצרים באותו סופר למשל וישלמו בפועל סכומים אחרים בסופו של דבר. מאחר שליבואן/משווק אין אפשרות להוציא מכיסו כסף אחרת לא יימכר ברשת. במחיר לצרכן מגולמת ההנחה.
רון דוד  |  13.11.17
לכל התגובות