אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דוחות תדיראן: עלייה בהכנסות ברבעון הרביעי, הרווח השנתי נחתך צילום: סיון פרג'

דוחות תדיראן: עלייה בהכנסות ברבעון הרביעי, הרווח השנתי נחתך

הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-2018 ב-60.7 מיליון שקל – ירידה של 16.7%. המכירות ירדו ב-2.6% ל-791.5 מיליון שקל; הכנסות הקבוצה ברבעון הרביעי עלו ב-16% ל-177 מיליון שקל

13.03.2019, 12:54 | אורנה יפת

קבוצת תדיראןמסכמת את הרבעון הרביעי לשנת 2018 עם עלייה בפרמטרים התפעוליים. יחד עם זאת, בסיכום שנתי, מדווחת יבואנית מוצרי החשמל ומיזוג האוויר, על שחיקה ברווחיות ובהכנסות שמקורה במכירות החלשות בשוק המזגנים שאיפיינו את כלל השוק לאורך השנה, לצד מגמה צרכנית של מעבר לרכישות מזגנים עיליים על חשבון מערכות מיזוג אוויר מיני מרכזיות.

קראו עוד בכלכליסט

בענף מיזוג האוויר מעריכים כי מכירות המזגנים בישראל ירדו בשנה החולפת בכ-12.5% לפחות. ענף מיזוג האוויר נחשב לענף תחרותי המתבטא בריכוזיות גבוהה יחסית אך מובל על ידי שתי שחקניות גדולות שמחזיקות את מרבית השוק.

על פי ההערכות אלקטרה מוצרי צריכה החזיקה בשנת 2018 בנתח שוק כספי של 40.7% משוק המזגנים בישראל, תדיראן אחזה בנתח של 37.3% ואחריהן מדורגת טורנדו שנתח השוק שלה מוערך ב-12.9% בשנת 2018. 9% משוק המזגנים נחלקים בין מותגים קטנים אחרים. מרבית מכירות המזגנים בישראל מבוצעות דרך טכנאים, מתקינים ומפיצים. בהנהלת תדיראן מעריכים כי בשנת 2018 71.7% ממכירות המזגנים בוצעו דרך ערוץ ממכירות זה, בעוד 26.4% בלבד מהמכירות נעשו דרך רשתות החשמל.

עיתוי החגים, מזג אוויר נוח והכנסות של 5.3 מיליון שקל מפרויקט התייעלות אנרגטית שמבצעת החברה בבתי חולים, עזרו לתדיראן להציג תוצאות חיוביות בסיומו של הרבעון הרביעי בו הסתכמו הכנסות הקבוצה ב-177 מיליון שקל – עלייה של 16.3% ביחס לרבעון מקביל אשתקד.

מרבית המכירות נבעו ממכירות מזגנים שעמדו ברבעון על 156.9 מיליון שקל, לעומת רבעון מקביל בו הכנסות החברה ממכירת מזגנים עמדו על 143 מיליון שקל. העלייה בהיקף המכירות הגדילה את הרווח הגולמי ב-22.5% והוא הסתכם ברבעון ב-46 מיליון שקל. שיעור הרווח הגולמי עמד על 26% לעומת 24.7% ברבעון מקביל. הרווח התפעולי צמח ב-41% והסתכם ברבעון ב-15.2 מיליון שקל.

משה ממרוד, צילום: סיון פרג משה ממרוד | צילום: סיון פרג' משה ממרוד, צילום: סיון פרג

בשורה תחתונה רשמה החברה עלייה של כ-51% ברווח הנקי ברבעון והוא הסתכם ב-12 מיליון שקל.

לעומת התוצאות החיוביות ברבעון, הירידה הכוללת בענף מיזוג האוויר כתוצאה ממזג אוויר נוח ברבעון השלישי והתחזקות נתח שוק המזגנים העיליים הקטנים שמחירם זול יחסית ותחרותי, השפיעו על תדיראן והיא סיכמה את 2018 עם ירידה של 2.6% ל-791.5 מיליון שקל.

בשנים שעברו התחרו יבואניות מוצרי החשמל על הצרכנים באמצעות הנחות על אחריות ארוכת טווח שהעניקו למוצרי החשמל. בשנת 2018 תדיראן הורידה את היקפי המבצעים שהעניקה לצרכנים ובכלל זה גם את מבצעי הרחבת האחריות, והצליחה לשמור על רווח גולמי זהה לשנת 2017 ועל עליה מינורית של שיעורו מהמכירות.

הרווח הנקי של תדיראן הסתכם ב-2018 ב-60.7 מיליון שקל – ירידה של 16.7% ומלאי עודף של מזגנים כתוצאה מהירידה במכירות, הוביל את החברה לתזרים מזומנים שלישי של 700 אלף שקל, בהשוואה לתזרים חיובי של 82.4 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות